Tapahtumatrimmaaja-blogi tarkastelee ja luotaa tapahtumatoiminnan ja -markkinoinnin ajankohtaisia ilmiöitä ja kehitystä. Trimmattavana on niin bisnes-seminaarien kuin yritys-, urheilu- ja kulttuuritapahtumien kehitystrendejä ja haasteita. Tämän blogin teemana on kuusi hyvää syytä hankkia kansainvälinen keynote-puhuja tapahtumaasi. Keskiössä ovat mm. erottautuminen ja pysyminen kansainvälisen kehityksen aallonharjalla.

Kuusi hyvää syytä hankkia kansainvälinen keynote-puhuja tapahtumaasi

Moni suomalainen yritys ja tapahtumajärjestäjä on edelleen hieman varovainen hankkimaan ulkomaista keynote-puhujaa tilaisuuteensa. Oli sitten kyse sisäisestä tai ulkoisesta seminaarista tai muusta tapahtumasta. Tämä kehitys on osaltaan johtanut siihen, että Suomen markkinoilla esiintyvät usein muutamat samat pääosin kotimaiset ammattipuhujat tapahtumassa kuin tapahtumassa.

On helppoa valita se tuttu ja turvallinen kysytty vaihtoehto, jonka muutkin valitsevat. Vuosituhannen vaihteessa tapetilla oli Jari Sarasvuo, sitten tuli Alf Rehn. Ja nyt näyttää siltä, että Suomesta ei kohta löydy kovin montaa tapahtumaa, missä André Noël Chaker ei olisi jo esiintynyt juontajana. Itsekin olen kuullut häntä jo 7 kertaa.

Kyse ei ole siitä, etteivätkö Sarasvuo, Rehn ja Noël Chaker olisi erittäin hyviä puhujia. Kyse on siitä, että Suomen kaltaisessa pienessä maassa on vaarana kyllästää markkinat ja kohderyhmät, jos samat nimet toistuvat tapahtumasta toiseen. Puhujamarkkinoillamme olisi syytä ottaa enemmän oppia niistä suosituista kotimaisista pop-artisteista, jotka varovat liiallista keikkailua kasvojen kulumisen takia.

Kun haluat löytää uusia ja korkealaatuisia puhujia, kannattaa mennä välillä merta edemmäs kalaan. Tässä on sinulle kuusi hyvää syytä siihen, miksi hankkisit hyvän kansainvälinen puhujan tapahtumaasi.

1. Erottautuminen ja ainutlaatuisuus. Monet tapahtumamarkkinoijat eivät mielestäni mieti riittävästi erottautumista, joka merkitsee usein rohkeutta ajatella toisin ja tavoitetason nostoa. Panostaminen ainutlaatuisuuteen ja erottautumiseen on aina valttia. Suomen kokoisilla markkinoilla käyvät hyvät vaihtoehdot aika nopeasti vähiin, kun etsit uutta valovoimaista puhujaa. Sopiva kansainvälinen keynote-nimi voi tarjota sinulle tähän haasteeseen mahdollisuuden differoitua kilpailussa. Ja jos hankit tilaisuuteesi uniikin ja vetovoimaisen puhujan, joka esiintyy harvemmin tai ensi kertaa Suomessa, erotut varmasti eduksesi. Myös asiakkaidesi mielissä.

2. Sisällön terävöittäminen. Content is king. Kansainväliset keynotet tarjoavat sinulle mahdollisuuden kehittää ohjelmasi laatua sekä tuoda uusia tuulia tapahtumaasi. Voit saada tapahtumaasi myös sellaista sisältöä, jota kuulee harvoin. Olen usein ollut ällistynyt monien huippupuhujien esitysten korkeatasoisesta sisällöstä. Hyvästä esimerkistä käy mm. muutaman vuoden takainen globaalin liiketoiminnan strategia-asiantuntijan Nenad Pacekin puheenvuoro talousjohdolle KPMG:n CFO Insights -seminaarissa. Vastaavanlaista vakuuttavaa ja kompaktia tunnin esitystä maailmantaloudesta ja kasvustrategioista kehittyvillä markkinoilla en ole kuullut koskaan aiemmin Suomessa. Kaiken kukkuraksi Pacek ei käyttänyt kalvon kalvoa ja sai osallistujilta sisällöstä ja esitystavasta loistavat palautteet.

3. Ohjelman houkuttelevuus. Tapahtumasi kiinnostavuus lisääntyy entisestään, kun saat kovan keynote-puhujan ohjelmaasi. Kohderyhmään istuvat timanttiset puhujat houkuttelevat lisää osallistujia, mutta usein myös muita haluttuja puhujia ja joita voisi olla muutoin vaikeampi saada mukaan. Kun toimme KPMG:ssä aikanaan maailmankuulun General Electricin entisen pääjohtajan Jack Welchin ensi kertaa Suomeen, sen jälkeen tunnettujen yritysjohtajien kutsuminen puhujiksi samaan tapahtumaan oli helpompaa. Ohjelman rakentaminen kannattaakin aloittaa kansainvälisen keynoten buukkauksesta jos vain mahdollista. Tämän jälkeen seuraavien puhujien hankinta voi olla paljon sujuvampaa.

4. Kokemukset ja osaaminen muutoshankkeista. Jatkuvasta muutoksesta on tullut uusi normaali. Useaa toimialaa finanssisektorilta vähittäiskauppaan uhkaa mullistus mm. digitaalisen disruption sekä markkinoiden ja kuluttajakäyttäytymisen muutosten takia. Yritykset tarvitsevat asiantuntijoita, joilla on osaamista, kokemusta ja näkemyksiä kohdata muutos ja sen läpivienti. Tähän tarpeeseen räätälöity keynote-puhuja voi olla täsmäratkaisu sekä merkittävä apu. Hyvä keynote-puhuja / valmentaja voi sparrata organisaatiotasi kullanarvoisella omakohtaisella kokemuksellaan ja osaamisellaan niin ko. muutoshankkeista, isoista transformaatioista kuin kulttuurimuutoksistakin. Näiden hankkeiden läpivienti ilman relevanttia asiantuntemusta voi olla paljon vaikeampaa.

5. Pysy kansainvälisen kehityksen kärjessä ja uudistu. Monet uudet liiketoiminnan kehitystrendit ja teknologiat mm. tekoälystä, esineiden internetiin ja lohkoketjuteknologiaan rantautuvat maailmalta Suomeen. Ja usein vielä pienellä viiveellä. Uuden osaamisen jatkuva päivittäminen sekä merkittävien mega- sekä kehitystrendien ymmärrys on yhä kriittisempää kiristyvässä kansainvälisessä kilpailussa. Näissä haasteissa yritysten on pystyttävä uudistumaan ketterästi sekä innovoimaan uusia liiketoimintamalleja ja tulevaisuuden parhaita käytäntöjä kilpailukyvyn varmistamiseksi. Osaava kansainvälinen keynote-puhuja / valmentaja voi tarjota kallisarvoisia uusia näkemyksiä, oivalluksia ja eturivin asiantuntemusta, siitä mihin maailma ja edelläjäkävijät yli toimialarajojen ovat menossa. Sekä siitä miten kohdata uutta. Ja ennen kaikkea hän voi auttaa organisaatiotasi pysymään kansainvälisen kehityksen ja kilpailun aallonharjalla.

6. Inspiraatio ja elämykset. Merkittäviä syitä kansainvälisen puhujan hankintaan ovat myös elämyksellisyys, motivaation lujittaminen ja inspiraatiovaikutukset. Hyvien keynote-nimien maine ei tule tyhjästä ja heitä tarvitaan myös digiaikakaudella. Menestystarinat ja -opit huippu-urheilusta bisnekseen kiinnostavat yli rajojen. On nautinto seurata huippupuhujia, joissa yhdistyvät karismaattisuus, loistava esiintymistaito ja tarinankerronta. Parhaimmillaan he tuottavat esityksillään elämyksiä ja inspiraatioita ja joiden muistijälki sekä motivaatio- ja muutosvaikutukset voivat kestää pitkään yrityksessänne.

Olisiko sinunkin jo aika hankkia kansainvälinen keynote-puhuja seuraavaan tilaisuuteesi ja erottautua kilpaililjoista kasvavassa tapahtumatarjonnassa? Kansainvälisiltä markkinoilta löytyy eri teemoista monia korkeatasoisia puhujia, jotka sopivat erilaisiin budjetteihin sekä kaikentyyppisiin tapahtumiin isoista konferensseista, kohdistettuihin asiakasseminaareihin ja yritysten sisäisiin tilaisuuksiin. Voitte saada uusia elämyksiä, ideoita ja arvokkaita näkemyksiä sekä nostaa osaamista ja edistää muutoshankkeita organisaatiossanne. Näiden tavoittelu kannattaa varmasti.

 

 

Etsitkö keynote-puhujaa tapahtumaasi?

Eventrim on virallinen kumppani ja toimii yhteistyössä London Speaker Bureaun kanssa. Eventrimin avulla löydät ja voit hankkia korkeatasoiset kansainväliset keynote-puhujat ja johdon valmentajat kaikentyyppisiin tapahtumiin ja yritysten valmennuksiin. Ota yhteyttä, niin autamme sinua löytämään tapahtumaasi, tarpeisiisi ja budjettiisi sopivan puhujan. E-mail: kimmo.niku@eventrim.fi, puh. 040-733 9829.

By |2018-08-28T06:35:43+00:00May 22nd, 2018|Tapahtumatrimmaaja-blogi|0 Comments

Leave A Comment