Tässä blogissa on keskiössä kuluttujakäyttäytymisen guru Michael Solomon. Professori Solomonin oppeihin markkinoinnista ja hänen kirjoihinsa ovat tutustuneet jo sadat tuhannet kauppatieteiden opiskelijat ja markkinoinnin ammattilaiset. Hänen tunnetuin kirjansa on alan merkkiteos ”Consumer Behavior – Buying, Having, and Being”. Solomonilta on ilmestynyt hiljattain odotettu uusi teos ”The New Chameleons – How to Connect with Consumers who Defy Categorization.”

Michael Solomonilta uusi odotettu teos ”The New Chameleons”

Michael Solomonia pidetään yhtenä maailman johtavana kuluttajakäyttäytymisen asiantuntijana. Solomon toimii markkinoinnin professorina Saint Joseph’s -yliopistossa Philadelphiassa. Hänen kirjojaan kuluttajakäyttäytymisestä kuten mm. ”Consumer Behavior” pidetään alan merkkiteoksina.

Solomon yhdistää eturivin akateemisen ajattelun ja teoriat toteuttamiskelpoisiin käytännön strategioihin.  Solomonin mantra on osuvasti: ”We don’t buy products because of what they do.  We buy them because of what they mean.” Hänen intohimona on ymmärtää tavallisen kadun kuluttajan sielunmaisemaa. Solomon onkin kansainvälisesti kysytty keynote-puhuja ja johdon konsultti, joka auttaa yrityksiä ennakoimaan sitä minkälaisia mieltymyksiä ja haluja kuluttajille on kehkeytymässä ja minkälaiseksi ne muodostuvat tulevaisuudessa. Hän haastaa yrityksiä tekemään kuluttajista kumppaneita kuluttajakäyttäytymisen prosessiin. Ja jossa kuluttajilla voi olla hyvinkin aktiivinen rooli siinä, minkälaisen muodon ja merkityksen markkinoille tulevat tuotteet, teknologiat ja palvelut saavat.

Solomonilta on juuri ilmestynyt uusi teos ”The New Chameleons – How to Connect with Consumers who Defy Categorization”. Kuluttajakäyttäytyminen on muuttunut ja moderni kuluttaja ei istu enää markkinoinnin perinteisiin kategorioihin. Modernit ja uuden sukupolven kuluttajat kuuluvat ja haluavat kuulua ennemminkin useisiin alakulttuureihin ja heimoihin. Solomon avaa kirjassaan miten luot yhteyden ja puhuttelet uuden sukupolven kuluttajia ja miten voit erottautua kilpailussa. Teos on kirjoitettu markkinoijille, jotka haluavat kehittää tuotteita ja palveluja jotka resonoivat kuluttajien kanssa.

Lue lisää “The New Chameleons” -kirjasta. Tutustu Michael Solomoniin. Katso myös ajankohtainen London Speaker Bureaun haastatteluvideomme ”This Week in Events – Episode 25”, jossa haastateltavana on Michael Solomon.

Lisätietoja Michael Solomonista ja puhujatiedustelut: kimmo.niku@eventrim.fi, 040-7339829.